רשימת החורף

1. אגדות המוות ההפיך/סימונה חנוך 

הזדמנות להיפגש עם הצד האפל של הנפש. דרך חקירת אגדות, מיתוסים והבנה של הנשיות – נשפך אור על הדיכאון ותהומות הנפש.

2. בינת השכווי/אביגדור דגן

רופא כפרי זקן מסכם את חייו הארוכים כרופא הכפר. אובדן, מחלה, חולשות אנושיות ואהבה. בסיפור שכולו פיוט, חכמת-חיים ואופטימיות. שיר-הלל עדין לחיים, לטבע ולאדם.

היו ימים ששאפתי להפליג על שבעה ימים ולהכיר את העולם מכל עבריו, היום אני כבר יודע כי כל מה שהייתי עשוי לגלות במסעותי בעולם הגדול אפשר לגלות גם בכפרי. טיפת גשם על זגוגית חלוני, תשקף את הקשת בענן ממש כמו פני האוקיינוס, וכל השאלות שעשוי אדם לשאול יכול אני לשמוע אותן גם כאן, במרפסת ביתי. ואין שם, במקומות אחרים, תשובות רבות יותר.

הארי פוטר/ ג'יי קיי רולינג

כל ספר בנפרד וכל הסדרה בכללותה, מתארת את המסע אל הצדדים האפלים ואת מה שמתגלה בדרך. זו הגרסא לבני הנעורים אולי של מסעות החושך, אבל דווקא בגלל זה היא מעניינת ומלאת דימיון.

4. התפסן בשדה השיפון// ג'יי די סלינג'ר

הולדן קולפילד סולק מהפנימייה ערב חג המולד. בדרך הביתה הוא פוגש אנשים שונים בחיפוש אחר הבנה או קשר. צולל חופשי לתוך החושך, מגלה את מקורו ואולי אולי יוצא לדרך חדשה.

5. חיי פיי/ יאן מרטל

סירת הצלה אחת שרדה לאחר טביעתה של ספינת מטען יפנית בלב האוקיינוס השקט. על הסירה מצטופפים חמישה ניצולים: אורנג – אוטן, צבוע, זברה עם רגל שבורה, נמר בנגלי ענקי ושמו ריצ'רד פרקר, ופיי פאטל, נער הודי בן 16

על מה הספר הזה באמת?

 

6. יומן צבים/ ראסל הובן

לונדון, שנות השבעים. בעולם מתחוללת מהפכה היפית של אהבה, אבל ניארה ה' וויליאם ג' לא ממש מצליחים להשתלב בה. היא סופרת ילדים מצליחה שתקועה במחסום כתיבה מתמשך, הוא מוכר בחנות ספרים, גרוש שהתקשה להיות מאושר בחיי הנישואים וכעת, בחייו החדשים, סובל מהבדידות. בצירוף מקרים מוזר כל אחד מהם מפתח אובססיה לא שגרתית, וזו הופכת למשאלה משותפת, מטלטלת, שתשנה את חייהם: לשחרר את צבי־הים הגדולים מהאקווריום בגן החיות של לונדון ולהשיב אותם אל האוקיינוס.

7. יוצאים לגנוב סוסים/ פר פטרסון

טרונד בן 67 מתבודד בטבע. מפגש מקרי עם שכנו היחיד מציף אותו בזיכרונות ומאלץ אותו לשחזר את הכאב, את האובדן ואת ההתפכחות שהיו מנת חלקו באותו קיץ גורלי.

8. יסתובב לו העולם הגדול /קולום מק'קאן

אחד הענקים. מבט על ומבט מתחת של ניו יורק, אובדנים והתמודדות, כשלונות והחמצות. ובכל זאת – מלא אור.

9. כך להישאר לעולם/ יונה אלון

ספר רווי פשטות, חמלה, שקיפות וצמצום קיצוני: רומן על אדם אנונימי בחיפוש אחר עצמו באמצעות הכתיבה. מתוך עשרות אלפי עמודים בחר העורך לגעת בתיאורי הסתיו והחורף והכניסה פנימה.

 

 

10. נערה עם קעקוע דרקון/ סטיג לרסון

לאחר שהורשע בהוצאת דיבה, מקבל מיכאל בלומקוויסט, הבעלים והמו”ל של כתב העת “מילניום”, פנייה לחקור את נסיבות היעלמותה של נערה בת 16, מהאי הפרטי של המשפחה לפני כארבעים שנה. ליסבת מופיעה והמסע אל החושך מתחיל.

 

11. ערפילי אבלון// מריון צימר ברדלי

אין כמו לספר את הסיפור מנקודת המבט שהוכרזה כ"רעה". מורגיין המכשפה מתגלה בפני האלה שלה והמלך ארתור הוא רק כלי במשחק גדול בהרבה. עולם החושך הוא אולי העולם החדש שמשתלט על הכול?

.

12. שר הטבעות/ ג'. ר. ר. טולקין

מה יש להוסיף על הטרילוגיה המעולה? כולנו הוביטים כשאנחנו נקראים לדגל. לא אמיצים במיוחד, חושבים על שעת התה ולמרות שהצלחנו להציל את המצב, אנחנו נושאים את מכוות החושך עמוק בבשר.